استفاده از پت برای تولید قوطی طلق و پت

در صنعت همواره شاهد این بوده ­ایم که ماده­ ای جایگرین ماده ای دیگر می­گردد، به طوری که این جایگرینی، شرایط را بهتر کرده و سبب بهبود کارایی می­گردد.

در دهه­ های اخیر، ماده ای به نام پت نیز جایگزین شیشه شده است که یکی از کاربردهای آن برای تولید قوطی طلق و پت است که برای نگهداری بسیاری از مواد مورد استفاده قرار می­گیرد. از آنجا که این ماده شفاف است جایگزین بسیار مناسبی برای شیشه خواهد بود و همچنین کاربرد زیادی برای بسته بندی مواد از جمله مواد غذایی دارد.

این قوطی های طلقی، در رنگ­های متنوعی تولید می شوند که سبب محبوبیت آن ها شد ه است. این قوطی های طلقی، در دو نوع رنگی مات و رنگی شفاف تولید می شوند به طوری که مواد و اشیایی که در داخل قوطی های طلقی شفاف هستند، قابل دیده شدن هستند. این طلق­ها بیشتر جنیه تزیینی دارند و دارای زیبایی خاصی هستند.

موارد استفاده قوطی طلق و پت

از قوطی طلق و پت برای بسته بندی مواد گوناگونی مثل شکلات، آجیل، حبوبات، خشکبار، دمنوش و …. استفاده می شود.

قوطی طلق و پت، علاوه بر اینکه این مواد را از آسیب حفظ می کند، سبب زیباتر شدن بسته بندی نیز می گردد که زیبایی بسته بندی از اهمیت بسیار بالایی در بازاریایی و افزایش فروش محصول برخوردار است و باعث ایجاد ارزش افزوده برای آن مواد می گردد.

این قوطی های طلقی در اشکال متنوع هندسی تولید می شوند که افراد بنا به سلیقه خود می توانند از هر کدام از این اشکال استفاده کنند که رایجترین و پراستفاده ترین آنها استوانه ای است.

پت که به آن ورق پلاستیک PET نیز گفته می­شود، پراستفاده ترین پلیمر در سراسر دنیاست که در صنعت نساجی از آن با عنوان پلی استر یاد می­شود.  درحالت طبیعی، پت پلاستیک شفافی است که نیمه کریستالی بوده و در برابر آب مقاومت بالایی دارد و برخلاف ظروف شیشه ای شکستگی ندارد و بنابراین احتمال خردشدگی در آن صفر است. پت با وجود اینکه وزن بسیار کمی دارد و سبک است ولی ازاستحکام بسیار بالایی برخوردار است و همین امر موجب برتری آن نسبت به شیشه شده است.

 

مزایای قوطی طلق و پت

  • وزن کم
  • مقاومت در برابر خورد شدگی
  • صرفه جویی در مصرف انرژِی
  • عدم واکنش نسبت به آب، مواد غذایی و مواد شیمیایی
  • قیمت پایین و وفور زیاد
  • مقاوم در برابر رطوبت
  • دارای قابلیت بازیافت
  • شفافیت بالا

 

تاریخچه پت

در دهه 1940 میلادی، زمانی که شیمیدانان شرکت DuPont تلاش می کردند تا فیبر نساجی پلیمری را تولید کنند، به طور اتفاقی موفق به کشف پت شدند. در واقع دو محصول اتیلن گلیکول و ترفتالیک اسید  با یکدیگر ترکیب شده  و پت را به وجود می­آورند.  با اینکه پت از مشتقات پتروشیمی است، ولی باعث صرفه جویی 40 درصدی در مصرف انرژی شده و پس از بازیافت،این انرژِی قابل برگشت است.

به دلیل تقاضای بالایی که برای پت در سراسر دنیا وجود دارد، سالانه چیزی در حدود 56 ملیون تن از این محصول تولید می­شود.

جالب است بدانید برخی از دوستان به جای قوطی سازی، تایپ می کنند r,xd shcd و به دنبال ما می گردند. قوطی سازی آرگل، با تولید انواع قوطی های طلق و پت می تواند همواره برای بهترین انتخاب شما را راهنمایی نماید.

خدمات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *